Matbloggtoppen

onsdag 6. oktober 2010

Avokadosalat

det er så digg med avokado, så jeg måtte bare lage denne supre retten!! jeg virkelig storkoser meg når jeg trykker dette i trynet! nommi!

du kan bruke denne avokadosalaten til nesten hva som helst. med litt strimlet kylling kan den bli en god forrett.
dette kan jo også kalles guakamole da, men da jeg laget det var det ikke det som var tanken. jeg har ikke most det sammen på noe vis. bare vendt ingrediensene lett inn i hverandre.





AVOKADOSALAT

2 personer

2 godt modne avokado i terninger
1/2 rødløk i terninger
1 tomat i terninger
1 ts fersk koreander
1 fedd hvitløk
chilli hakket
kvernet pepper
salt
litt sitronsaft

da er det bare og vende ingrediensene i hverandre og servere det med pasta og kylling for eksempel! denne salaten er også god til spekemat og taco. eller som lørdagskos til middagen. håper det smaker :)



gå til denne siden for å lese mer om avokado:
http://mariann84.blogspot.com/2010/09/avokado.html


Har du smakt avokado?
Kunne du tenke deg flere oppskrifter med avokado?





6 kommentarer:

  1. NAM! Avokado e sååå undervurdert!

    SvarSlett
  2. JA! eg e så gla eg har oppdaga d! fantastisk!!

    SvarSlett
  3. nam nam!!!!! :-D D såg farlig godt (å litt sunt) ut!!

    SvarSlett
  4. ja sånn bortsett fra rømmen eg alltid må hiva på så va d ganske sunt ;D

    SvarSlett
  5. yummie:D ja du må gjerna legge ut mer avocado oppskrifter! bruke det for sjelden igrunn:P

    SvarSlett