Matbloggtoppen

onsdag 13. oktober 2010

på Ostehuset med Evy!



det er så utrolig koselig og gå rundt i Stavanger by å bare kikke og nyte høsten! når det nærmer seg jul synes jeg det er kjekkest og gå rundt i byen.
jeg er forresten veldig overrasket over hvor lite klær ungdommene nå til dags går med ute i denne kulden! jaja, de får gjøre som de vil, hehe.

Evy koser seg med sin grønne te

vi har aldri vært på Ostehuset, en skam egentlig! så denne gang var det på tide og ta en tur bort dit for og spise lunch.
så utrolig mye godt og velge mellom, det var kjempe vanskelig og velge.
Evy endte opp med en svær salat med kylling og avokado. noe hun selvfølgelig ikke klarte og spise opp ;) vi fikk mye for pengene og jeg ble supermett av min ciabatta med parmaskinke og parmesan.

ciabattaen min

jeg burde jo egentlig prøvd clubsandwitchen deres, siden jeg har hørt så uendelig mye bra om den. annen hver kunde bestillte jo den.
men jeg er den som vil prøve nye ting, jeg vet jo veldig godt hvordan en clubsandwitch smaker igrunnen :)
ved siden av tok vi hver vår grønne te, den var også veldig god.

Evy sin ENORME kyllingsalat!

jeg anbefaler ostehuset på det varmeste, en rimelig plass med god kvalitet på maten, og bra utvalg. det var en koselig plass selv om det var mye folk som kom og gikk. de hadde ett bredt utvalg av oster og små søte syltetøyglass vi kunne kjøpe med oss. smaksprøver på en utvalgt ost og et syltetøy var det og selvfølgelig! de hadde også mye italiensk av brød og pasta. rundt juletider vet jeg de også kan tilby kjekke gavepakker.

PS: hvitløksdressingen var FANTASTISK!




5 kommentarer:

  1. Den salaten såg goe ud!!!
    Føle meg utsulta på hvitløksdressing å mye sånnt godt her nede...
    Vil innom en tur den når eg komme hjem t Norge!
    Såg ud så dåkke hadde d kjempekoseligt! :-D

    SvarSlett
  2. mmm savne maten, og ikkje minst hvitløksdressingen!! *slurp slurp*

    Kem e hu der deiliga på bildet då?;P

    SvarSlett
  3. ja me hadde d superkos!! alltid vellykka når eg går på kafè og sånnt me Evy! ;D

    du får skriva ner allt du savne så får me laga d der nere. d må jo gå an å finna d mesta?? di kan kje ver sååå noldus i håve vel?


    ååå du kjæære sjønne evy :P eg tror katten savne deg, han ligge her på benken å HYLE! tror han såg bilde av deg <3

    SvarSlett
  4. Nice, nå hadde jeg kjempe lyst til å dra på Ostehuset. Er så utrolig lite kjekt med nye spiseplasser, så fortsett å anbefale Mariann ;)

    SvarSlett
  5. d sga eg vettu :D eg elske å prøva nye plasser. greit å ikje gå same plassen heila tiå :)

    SvarSlett