Matbloggtoppen

fredag 22. oktober 2010

Sissel's siste kveld i Pècs!

Tirsdag 19.10

i dag ble det ennå mer shopping på oss. vi skulle denne gang utforske Pècs Plaza, som er ett kjøpesenter som ligger ca 10 min ifra leiligheten til Mirijam og Thomas. Mirijam hadde heller ikke vært her før så vi visste egentlig ikke hva vi gikk til. det var ikke det største kjøpesenteret, men det var en god del forskjellig butikker.
sissel og jeg fikk kjøpt oss noen nye Puma sko og litt andre småting og klær. invisterte i en søt liten springform som passer perfekt til lille meg. så da kan jeg lage kaker til bloggen UTEN og lage til hele Stavanger :)
har gjordt ferdig en del julepresanger mens jeg har vært her nede, og det er egentlig ganske deilig!


Utenfor kinoen på Pècs Plaza

etterpå tok vi taxi hjem og fikk lagt fra oss tingene våre før vi spiste lunsj i nabobygget. vi ble anbefalt og prøve Flekken, som det heter så fint ;) det var en liten og koselig restaurant. her serverte de mye forskjellig av alle sorter kjøtt.

Sissel og Mirijam kjøpte seg helstekt Ørret med grønnsaker og gnochi. jeg valgte kyllingbryst med skinke, mozerella og tomater servert med ris. det var kjempe billig og veldig godt! som drikke fikk jeg endelig prøve fanta rasberry. NAM!





vi jentene spillte UNO og koste oss med litt god drikke mens vi ventet på guttene som fortsatt ikke var kommet hjem fra skolen.



da Thomas og Tore kom hjem rundt 20.00 så gikk vi ut for og spise mexicansk på den lille søte restauranten Tex Mex. har aldri fått så god service før, vertfall ikke i Pècs. servitøren visste virkelig hva han snakket om og kunne virkelig fortelle oss allt fra menyen.



mannfolka tok tidlig kveld for å gå hjem og studere, mens vi koste oss videre til de stengte. så nå sitter vi i hver vår haug hjemme i leiligheten etter en utrolig koselig kveld :)



og tilslutt en liten intern humor
"Josè Jalapeño on a stiiiiiick"

2 kommentarer: