Matbloggtoppen

torsdag 14. oktober 2010

Familekos på Egon i Stavanger!



Mor inviterte meg og mine to søsken, Anette og Kjetil, ut på middag. vi ble enige om at det skulle bli Egon i Stavanger. den er nyåpnet og har en veldig variert meny. masse godt!! så mye godt at vi slet litt med og bestemme oss.



det var utrolig stilig der inne, det eneste var at det var lett og gå seg vill, med en god del trapper rundt forbi, hehe. men vi fant da utav det tilslutt. vi bestillte oss en forrett som vi skulle dele. Partyplatter, NAMM! navnet sier nesten seg selv. mange gode smakebiter der ja!
nachochips, hoisin-kylling, fritert scampi, fritert camembert og løkringer sammen med salsa, hvitløksdressing og hoisinsaus.
jeg glemte og ta bilde av herligheten, kom på det da allt var halvspist. men jeg stjal ett bilde fra nettsiden deres og håper det var iorden.



det tok ikke lang tid mellom forrett og hovedrett. selv om det var stappfullt av folk var de ansatte veldig effektive! alle fikk det de hadde bestilt, vi var superfornøyde alle sammen. stappmette ble vi også :)
de forskjellige rettene:


Jeg hadde pepperbiff medium med deilige sukkererter, sølvløk, gulrot og sopp. med fløtegratinerte poteter og peppersaus.


Lillesøster Anette hadde biffsnadder med bearnaise saus og bakt potet.



Lillebror Kjetil hadde bakt potet fylt med tacokjøtt, ost, bacon og mais! Hvor ble det av rømmen, spør jeg???? jeg har en kresen bror...



Mor hadde pepperbiff godt stekt med peppersaus sukkererter, sølvløk, gulrot og sopp med poteter til

dette var en utrolig koselig kveld. da vi kom hjem ble vi sittende og se på det fantastiske som skjer i Chile for tiden. det er utrolig spennende og følge med på og like rørende hver gang det kommer opp en ny mann fra gruven.
jeg skal jo ikke legge skjul på at jeg følgte litt ekstra godt med på da Yonni skulle opp pga allt medie styret rundt han og hans to damer som visstnåkk er kone og elskerinne. nå venter vi vel bare på filmen??

her ser du at tilogmed katten fulgte spent med på hva som skjedde i Chile, hehe :)







3 kommentarer:

  1. Va d vegetarbiff? ;) hi hi...
    D såg kanongodt ud! Heldige dåkke e så har ei så kjekke mor! :)
    Bra innlegg!
    Følgte med litt eg og, ble rørt t tårer kver gang d kom opp en ny mann :p bortsett fra nr 21, Yonni.

    SvarSlett
  2. D va en kjekke kveld me godt mat :) Men eg tror eg holle på at Big horn i Stavanger e på førsteplass ennå ;) E ikkje så gla i at du må t baren for å bestilla mat, enn at kelneren komme å tar imot bestilling.

    Så må eg sei at eg forstår ikkje brye me han Yonny. Media oppblåse alt enn d virkelig e, som vanlig. Den såkalte "elskerinnå" har vert hans samboer i 7 år. Kan jo ikkje akuratt kalla d utro, vel?
    Fetteren t Yonny bor i Norge å fortalte alt t p4 i dag. I Chile har di litt andre syn på samboerskap. Når en mann har samboer i Chile blir hun kaldt elskerinne.
    Bare så d va sagt :)

    Anette :)

    SvarSlett
  3. heilt sant mirijam!!!

    ganske enige me deg anette, big horn e best uansett ;) hehe.

    ja e jo sant d, men d e jo då d blir intressant når media blåse d opp :p show! hehe

    SvarSlett