Matbloggtoppen

tirsdag 12. oktober 2010

Kylling fajitas!

jeg blir nesten litt imponert over meg selv av og til. at det går an og lage noe så fantastisk uten og ha noe i kjøleskapet. i dag ble det kylling fajitas som jeg laget av det lille jeg hadde liggende. det var sååå godt! har aldri laget det før, men smakt det hos venner, og jeg tok sjangsen på og ikke bruke oppskrift.
dette er jo en mexicansk rett, en rask, enkel og fantastisk rett!

jeg reiser på fredag til Ungarn for og besøke kjære Mirijam. som du ser så er det ikke mye plass på stuebordet mitt til og spise middag i dag, hehe.
gleder meg utrolig til ferie nå, trenger det veldig!
fortvil ikke, det vil forhåpentligvis bli en hel del med blogginnlegg av mine matopplevelse der nede :) og uten den røde gjørma di strør rundt seg der nede for tiden!!

Mirijam sin blogg



KYLLING FAJITAS

2 personer

4 stk lefser
2 kyllingfilèter
1 paprika
1/2 rødløk
2 skåldede tomater*
1 fedd hvitløk
chilli
pepper
rømme
salatblader

skjær kyllingen opp i strimler, stek dem sammen med krydder etter ønske. ha i oppkuttede grønnsaker mot slutten. ha litt salat på lefsene, ha på kyllingen og topp det med rømme. servèr :)




Fakta om...

Skåldede tomater menes med når tomatene er kokt opp for at skallet skal løsne, da er skallet enkelt og dra av. om du ikke skålder tomatene før du har dem i for eksempel en gryterett, så vil du merke at skinnet skiller seg fra tomaten som små gummiaktige biter i maten din. det er ikke akkurat noe du ønsker og ha i maten din. du får kjøpt ferdig skåldede hele tomater på boks, som jeg synes er veldig gode og bruke. og siden de er hele, bevares smaken mye bedre. er de hakket opp kan det fort smake tomatpurè av det, noe jeg virkelig ikke liker.



du kan også skålde mandler. det er av samme betydning. mmandlene blir gitt ett lett oppkok, for at det enkelt skal gå ann og dra av skallet.




8 kommentarer:

  1. Ooo, har aldri smakt hjemmelagt før:D D må prøves! Såg kjempegodt ut:D Bare uten rømme.. Øsj..:p

    SvarSlett
  2. LIGE DU IKJE RØMME??? eg vett kje om eg vil ver vennen din lengre :O *skuffa*

    nei uff, hihi! du vett eg bare tulle ;)

    rømme va faktisk d einaste eg mangla t fajitasen. eg drog på meg normale kler å litt sminke bare for å kjøra bort t butikken å kjøpa rømme :P hihi! eg MÅ ha d!

    SvarSlett
  3. Må si meg enig med Monica her, virket knall godt men uten rømme. Men min bedre halvdel er nok mer enig med deg. Men blir nok prøvd denne og ja :-)

    Riktig god tur ned til Mirijam :-)

    Hilsen fra Ellen.

    SvarSlett
  4. D såg kanongodt ut!! :-D

    mmm... rømme e godt! :-D Bare så synd at magen min ikje e enige me meg :(

    Glede meg t du komme!
    Ska sørga for at d komme masse godt i bloggen fra Ungarn og ;)

    SvarSlett
  5. supert Mirijam ;D glede meg! om 48 tima så e eg rett rundt svingen!

    Ellen: nei me kan ikje liga allt her i verden :p prøvde du fiskegrytå eg la ud? sette veldi stor pris på tilbakemelding vis någen har prøvd d eg legge ut her :)

    SvarSlett
  6. Akkurat DETTE skal jeg lage meg en helg snart! Det så kjempe godt ut!

    SvarSlett
  7. Monica: Hallo MÅ jo ha rømme. Jeg spiser faktisk ikke taco uten rømme. Klarer ikke !! ;);)

    SvarSlett
  8. ENIG sara :D rømme e best ;)

    det va veldi enkelt og kjempe godt!

    SvarSlett