Matbloggtoppen

torsdag 30. september 2010

Brennede kjærlighet

dette er en rett jeg lærte da jeg hadde heimkunnskap på ungdomsskolen. vi hadde boken som heter "fra boller til burritos", jeg bruker den ennå en gang i blandt ;) det står en god del greie oppskrifter der. retten brennende kjærlighet er potetstappe med bacon og kjøtt så kan du egentli velge om du vil ha grønnsaker til. det er super enkelt og mekke sammen denne retten, og passer fint når du har dårlig tid og ikke gidder og lage någe hokus pokus! dette er kjempe godt! denne dagen ble det restemiddag, og jeg ble veldig glad når jeg fant ut at det jeg hadde kunne bli akkurat denne gode middagen her. jeg er desverre altfor sløv til og spise opp all maten jeg lager. jeg kaster mye!

jeg tilstår! jeg brukte pose-potetstappe denne gangen! det er virkelig ikke meg, men det hender. Oppskriften på potetstappen min finner du under etiketten "poteter" eller bare klikk her: http://mariann84.blogspot.com/2010/08/jani-pa-middagsbesk.html




BRENNENDE KJÆRLIGHET

2 personer

potetstappe
1 rødløk
2 tomater
ca 4 dl oppkuttet kål
100 gram bacon
200 gram kjøttdeig
chilli
hvitløk
pepper

kutt allt opp i passe biter. stek kjøttdeigen og baconet. etterpå steker du grønnsakene i krydderet. ha potetstappe over på en tallerken og ha kjøtt og grønnsaker over. dette skal nyyytes!


en stykk mett katt ;)


Er du flink til og bruke rester du har i kjøleskapet?
kaster du mye mat i søppla?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar