Matbloggtoppen

tirsdag 28. september 2010

Wok med svin og grønnsaker

her kommer en oppskrift som er inspirert av det asiatiske kjøkken. jeg er veldig glad i det meste som er fra Thailand og Kina, og jeg får smake mye god mat av min Thailandske tante :)
her om dagen laget jeg meg en wok med svinekjøtt og masse gode grønnsaker. jeg gikk rett og slett bare i en butikk med godt utvalg i grønnsaker, og plukket det som fristet der og da!




WOK MED SVIN OG GRØNNSAKER

til 2 personer

200 gram svinekjøtt i strimler
1/2 squash i terninger
1/2 brokkoli
1 rød paprika
1 rødløk
1 fedd hvitløk
chilli
2 ss soyasaus
pepper
1 dl vann
1 dl cashewnøtter
sweet chilli saus
kokt ris til 2 personer



kutt grønnsakene opp i passe terninger. stek svinekjøttet i litt smør, hvitløk, chilli og pepper. ha i cashewnøttene og grønnsakene. stek det i noen minutter før du har i soyasaus og vann. server med ris og hot chilli sauce!




Hvilke grønnsaker liker du å bruke når du lager middag?

hva synes du om asiatisk mat?




5 kommentarer:

  1. så himmelsk ut, elsker thaimat:)

    SvarSlett
  2. Thaimat e godt men alltid så sabla sterkt..

    Me bruke masse sopp når me lage middag me, å gullerøtter :P

    SvarSlett
  3. eg synes asiatisk mat e godt! hvertfall når det e skikkelig lagt!;) litt spicy kan det godt vær:)

    eg like hmm.. brokkoli, gulrøtter, paprika, LØK ehm.. egentlig alt mulig.. ingen grenser for min del;P matmomsen sjøl! såååeh glede meg te kokoskakå di:P

    SvarSlett
  4. AVO: trenge ikje ver d når du lage d sjøl vettu ;) hehe... sopp e ekkelt :P fysjameg!!

    Evy: elske spicy mad me ;) digg!
    ja eg låve å låve :p men d sga komma kokoskaga! bare vent!!!

    SvarSlett
  5. tusen takk Elin, det var hyggelig :) jeg har vært inne og registrert meg nå :)

    SvarSlett