Matbloggtoppen

onsdag 18. august 2010

Turbo-shopping!

de impulsive dagene er ofte kjekkest! Mirijam spurte en dag om jeg kunne bli med henne for og finne ett antrekk hun kan ha på seg på fredag som kommer. da skal vi ha avskjedsfest for henne. hun flytter til Ungarn for å bo og studere sammen med hennes kjære Thomas. hun har en egen blogg der hun skal holde oss oppdatert på hva hun foretar seg der nede http://lillemisverden.blogspot.com/

det endre da opp med at jeg sendte henne en melding og sa at det måtte bli shopping i dag!! møtte henne på Kilden kjøpesenter i Hillevåg utenfor stavanger. d tok oss bare noen minutter før vi fant noe som fallt i smak. men før vi virkelig handlet var det mat som sto i våre tanker.
Jeg bare ELSKER pasta, så det ble en tur innom Pasta Fresca. de hadde ett stort utvalg både varme og kalde pastaretter, du kunne ta med deg eller spise der. her er alt laget med fersk pasta! ikke noe tørket-kjøp-i-butikken-pasta. det var ekte vare! sååå mye bedre. skulle veldi gjerne tatt ett bilde av disken, men de virket litt stressa bak disken så jeg ville ikke gjøre noe turist-stunt der, hehe.

vi valgte pastasalat med vitløk og kylling. jeg hadde jo noe lignende går hos Søstrene på Sola, men dette var bedre og ikke minst billigere, av den enkle grunn at det var hektopris og vi fikk med brød og smør. det er alltid ett pluss!

for dere som er ekstra intressert i pasta som meg, og vil prøve selv. så har Jamie Oliver veldi mange gode oppskrifter på pasta helt fra bunnen av! boken heter "Mat fra Jamies kjøkken - den nakne kokken", vis jeg ikke husker feil. jeg skal prøve meg på det her etterhvert :)





















2 kommentarer:

  1. kosedag, men vil du skal vite, at italienere selv, de jeg har truffet iallefall, foretrekker tørr spaghetti, fremfor fersk, rart? men sant:) og ja, de har skamgod mat på kilden:)

    SvarSlett
  2. wow, d hadde eg ikje trodd :)) men e jo egentli liga godt begge deler! eg elske pasta!!

    SvarSlett