Matbloggtoppen

tirsdag 24. august 2010

Avskjedsfest for min kjære Mirijam





Jeg absolutt elsker og arrangere selskaper og lignende. spesiellt når d omhandler at jeg kan lage til noe mat og forhåpentligvis imponere noen med. det trenger ikke være mye, men det kan også være stort! jeg elsker det!! I 2009 fikk jeg æren av og få være med på og arrangere overraskelses selskap for min onkel som ble 50 år. da disket jeg opp med hjemmelaget koldtbord og noen kaker. det var veldig vellykket. jeg har desverre ikke bilder derfra, hadde ikke tid og ta bilder, hehe.

denne gang er det Mirijam som flytter til Ungarn og da kan jeg ikke la sjangsen gå fra meg! jeg fikk tips fra min godeste sjef Llleba om og servere kyllingvinger, og det satte jo fantasien i sving gitt. på nettet fant jeg en helt fantastisk karri dip som jeg ville prøve, og gjett om den ble godt motatt!! ved siden hadde jeg også ferdig kjøpt sweet chilli sauce som også passer god til kylling. de rå kyllingvingene kryddret jeg bare med salt og pepper, stekte det på 200 grader i rundt 45 min. jeg stekte 2 kg om gangen så derfor tok det lengre tid. hadde en enkel salat ved siden av. samtidig satte jeg ud chips og stenger av agurk og gulrøtter ut på bordene, sammen med dip fra Maarud.
gjestene fikk Martini Asti musserende vin med jordbær i glasset som velkomstdrink :) alle veldig fornøyde!



KARRIDIP

1,5 dl majones
3 ss rømme
1 1/2 ts karri
1/2 ts koriander pulver
2 ss mango chutney
1 ss tomatpurè
1 ss hakket persille

bland alt sammen i en skål, enkelt og greit. passer fint til kyllingsnacks men også i pastasalater.







4 kommentarer:

  1. du e så flinke, blir ei goe kåna, te någen som fortjene deg <3

    SvarSlett
  2. Hallo... Eg syns du har så fine blogg at eg har valgt å dela ut ein award te deg.
    Du kan se la det går i på bloggen min :)

    Du e flinke.

    SvarSlett
  3. oj, takk Lene :D d sette eg veldig pris på! tusen takk!!

    SvarSlett
  4. ikje mange så fortjene meg Lilleba ;) hihi

    SvarSlett