Matbloggtoppen

tirsdag 15. februar 2011

Pasta med biff, chilli og paprika

denne pastaretten har jeg kopiert fra en av mine favoritt restauranter i Stavanger, La Piazza. jeg eeeelsker italiensk. her får du gode porsjoner til en billig penge og det er veldi koselig her.
jeg har en lei tendens til å bestille denne retten litt for ofte. synes den er kjempe god, så hvorfor ikke prøve å kopiere den :) jeg synes jeg fikk det fint til hvertfall



PASTA MED BIFF

2 porsjoner

180 gram tørr pasta penne
200 gram biffstrimler (kjøttdeig kan også brukes)
1 stk rød paprika
1 ts chilliflak (eller lgnende)
3 dl fløte
litt fersk basilikum
salt og pepper

kok pasta som anvist på pakken. kutt paprikaen opp i strimler. kryddre og stek kjøttet, ha deretter i paprikaen. spe med fløte. ha dette over pastaen i fine serveringsskåler. pynt med basilikum.
serveres gjerne med hvitløksbrød :)




4 kommentarer:

  1. Ser godt ut og enkelt å lage...veldig kjekt med tips om gode spisesteder :) Synes du er veldig flink med bloggen din
    Heidi

    SvarSlett
  2. ooh!:) det såg jo ganske så enkelt ut å lage;) du e flinke du!:)

    SvarSlett
  3. d e kjempe enkelt :D og digg e d og!! spesielt for os sålige d litt sterkt ;)

    SvarSlett