Matbloggtoppen

torsdag 13. mars 2014

Mango basilikum smoothie


Jeg trener før jobb om morgenen og da er det viktig for meg å få i meg noe raskt å spise før jeg går. Da er smoothie perfekt! Her om dagen gikk jeg berserk i frukt og grønt disken og plukket med meg mye digg. Fant ut jeg skulle prøve meg litt frem, og kom fram til denne oppskriften her

Mango og basilikum smoothie

1 stort melkeglass

1 stilk fersk basilikum
Saft av 1/2 lime
1/2 mango
3-4 store jordbær
Fersk chilli (kan også bruke tørkede chilliflak)
1 glass vann

Del opp frukten i mindre biter og ha alt i en blender. Kjør dette til det blir puré av det.
For å få den søtere kan du ha i en ss med honning eller erstatte vannet med vaniljekesam. Den blir også søtere hvis du har i 1/2 banan. Frukten du bruker kan godt være frossen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar